Černý trh s víny dosáhl v posledních letech nebývalých rozměrů, nejvíce palčivé je pro tuzemské vinaře klamavé označování původu vín. Velkobílovičtí vinaři nechtějí čekat na připravovanou novelu zákona a rozhodli se své produkty opatřit společným logem červenožluté slípky, které bude jako registrovaná ochranná známka garancí kvality. Největší vinařská obec ČR předpokládá, že do konce roku bude mít etiketu milion láhví z jejich produkce. Záruka a kontrola jsou za dozorčí radou spolku Velkobílovičtí vinaři.

„Logo slípky jsme si nechali zaregistrovat jako ochrannou známku, která tak garantuje stoprocentní původ vín a také vysokou kvalitu moravských vín,“ komentuje za spolek Velkobílovičtí vinaři Stanislav Hrabal. Víc než polovina z více než padesáti vinařů z Velkých Bílovic vybrala svou vlajkovou loď ze svých vín loňské úrody a tu nechala označit slípkou. „Slípku jako registrovanou ochrannou známku máme již od roku 2011. To, že ji nyní dáváme na etiketu, vyvstalo ze současné situace na trhu, která se stále zhoršuje. Příliš velký počet klamavého označení na láhvích nás přiměl, abychom svůj původ chránili po svém. Na stát v tomto ohledu nespoléháme,“ uvádí vinař a mluvčí spolku Velkobílovičtí vinaři Stanislav Hrabal a dodává: „Během června bude logem slípky opatřeno na půl milionu láhví, do konce roku chceme mít slípku na desetině naší produkce, tj. Na milionu láhví.“ Ty najdou lidé nejčastěji ve vinotékách po celé ČR, část produkce jde také do zahraničí. Další vína, která ponesou logo slípky, budou na podzim vína svatomartinská. Logo slípky spotřebitelům poskytuje garanci vysoké kvality a zejména 100% moravský původ.

 

Scroll to Top